Featured Posts

Onu Öldür, Beni Güldür / Ali Elmacı
“Onu Öldür, Beni Güldür” sergisindeki fantastik sahnelerde, bal yapan eşek arılarına, abaküse takılmış kurukafalara, bağırsak şeklindeki sarıklara ve gözünü izleyiciye dikmiş huzursuz çocuklara rastlıyoruz. Çekici olanla iticiyi, samimi olanla tehditkarı, doğalla yapayı, kutsalla kitsch'i bir arada seyrederken hangisine inanacağımızı şaşırıyoruz.
View Post

Hallstatt 6

Halstatt 1

Halstatt 2

Masaüstüne arkaplan yaptığımız yerlerden birine gitme şansımız oldu. Baharda gitmeyi düşünürken karla kaplı halini de görelim dedik. Hallstatt Münih’ten birçok farklı şekilde ulaşılabilen bir köy. Biz giderken tren ve tekne ile ulaştık, dönerken ise otobüs kullanarak köyden ayrıldık. Fiyat ve vakit farkı olmuyor gidiş ve geliş şekli tamamen tercih meselesi. Bizce ikisini de denemekte fayda var. Hallstatt, UNESCO’nun koruması altında ve 795 kişilik bir nüfusa sahip. Hallstatt’ta aynı zamanda dünyanın en eski tuz madeni de bulunmakta fakat biz gittiğimizde ziyarete kapalıydı. Bu köyün Çin’in Guangdong eyaletinde bir kopyası bulunmakta. Var olan Asyalı turist sayısının çokluğunu ancak buna bağlayabildik. Pansiyon olarak Gruner Anger‘de kaldık. Sabah kahvaltısı dahildi ve temizdi. Bu anlamda herkese önerebiliriz. Gitmişken yerel göllerden çıkan balıkların da tadına bakmanızı tavsiye ederiz. Brauhaus’ta yediğimiz Almanca adı “Saibling” olan bir alabalık türü en lezzetlisiydi. Sizi kendini fazlası ile anlatan fotoğraflara bırakıyoruz…

We visited a place that we are normally used to seeing in desktop backgrounds. Although thinking about visiting during springtime, we decided not to miss the sight when the village is covered with snow. Hallstatt is a village that can be accessed in different ways from Munich. We traveled by train and ship, and came back by bus. It was a really nice trip in both ways so we think it’s worth trying both. Hallstatt is a UNESCO World Heritage Site and its population consists of only 795 people. World’s oldest salt mine is also located in Hallstatt, but it’s closed during winter. An exact copy of the village was built in the Guangdong province in China. This probably why the village is very popular among Chinese people and there is a very large number of Chinese tourists in Hallstatt. During our visit, we stayed in Gruner Anger, a very clean hotel with nice breakfast. We would strongly advise the local fish, especially the fish called “Saibling” in German. We ate it in the Brauhaus and it was delicious. We hope you enjoy the pictures…